Maldivler 2

Adada belli başlı birkaç aktivite var, 1 tanesine bedava katılabiliyorsunuz. Biz şnorkel safariyi tercih ettik. Tavsiyem safari gününüzü hemen ayarlayın yoksa sıkıntı olabiliyor. Biz bir gün önceden safari için gittik ve yer olmadığını söylediler, sondan bir önceki günümüzdü çok moralimiz bozuldu. Sonra akşam yemek öncesi bir yağmur patladı havuzun oradan villamıza zor döndük. 🙂 Döndükten sonra telefonumuz çaldı, sanırım yağmurdan tırsan birileri safarilerini iptal etmiş bize de yer açılmış oldu. Diğer aktiviteler de yunus turu, gece balıkçılığı vb gibi şeyler ancak tek seferlik hakkınızı her şeyde kullanamıyorsunuz mesela yunus turu için ille para ver diyorlar.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Şnorkel için sabah dalış okulundan palet ödünç aldık sonra da teknemizi beklemeye başladık. Yarım saatlik bir tekne yolculuğundan sonra rehber eşliğinde suya girdik. Size burada köpekbalığı görmedim diyorum ama sudayken de ödüm kopuyordu başımıza bir şey gelecek diye. En arkada kalmamaya çalışıyorum hep, sanki arkada kalanı balık kapıp götürecekmiş gibi. Yüzerken altımız ve sol tarafımız mercan ve balıklarla dolu sağ tarafımız ise birden derinleşip koyulaşan masmavi bir su kütlesi, sanki denizin içinde bir uçurumun üzerinde yüzüyorum. Sağ tarafa bakmamaya çalışıyorum çünkü ürküyorum. Sanırım toplamda 2 saat kadar suda kalıp balıkları seyrettik, gördüğümüz en ilginç canlı ise manta oldu, her ne kadar çok uzaktan görmüş olsak da…
Bunun dışında ücretsiz kano kiralayabiliyorsunuz. Biz 45 dakikalığına kiraladık yanılmıyorsam, adanın etrafını kanoyla dolanmak yarım saat falan sürdü.
Adada masaj da yaptırabiliyorsunuz ne de olsa adı Resort&Spa. Bizim kişi başı 75$lık indirim kuponumuz vardı, masajlar 100 dolar gibi bir şeydi. İkimizi bir odaya aldılar, yağlar eşliğinde ovaştırdılar, masajın sonuna doğru eşimin yattığı yerden horultular geliyordu. 🙂
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Biz kahvaltı+ akşam yemeği şeklinde paket almıştık, kahvaltıyı iyi yeriz diye düşünerek. Ama sonra tatil sırasında bu kararımıza pişman olduk. Neden derseniz, yüksek sezon olmadığı için ana restoran açık değilmiş ve öğlen yemeği uzakdoğu restoranında ala carte olarak veriliyormuş, restoranın etrafında gezerken bir de ne görelim, bahçede bir  havuzun içinde ıstakozlar cirit atıyor.
Gidip menüye baktık hakikaten ıstakoz yiyebiliyormuşuz. 🙁 O zaman pişman olduk ama 2 yıl sonra ıstakozun tadına başka tatillerimizde baktık. Kahvaltı ve akşam yemeği uluslararası mutfak ve açık büfe şeklinde, kesinlikle aç kalmak yok! Muhakkak damak tadınıza uygun bir şeyler buluyorsunuz. Buradaki ananasların tadını hiçbir yerde bulamadım. Her sabah pancake+ ananas+bal üçlüsü ile keyif yaptım. Ayrıca akşam yemeğinde salata barın önünde bir adam var ona söylüyorsun sana istediklerinden salata hazırlıyor, orada her gece yediğimiz avokadolu salataları unutamıyorum.
Haaa bir de hindistancevizi sütü meselesi var. Tutturdum Emre’ye süt de süt, içeceğim, ben bul bana diye. O akşam bir baktık yemekte 3 dolara h.cevizi sütü içebiliyorsun nasıl sevindim anlatamam. Tadına gelince, öyle çok beklediğimi bulamadım ama kötüydü de diyemem. Bir akşam yemeğinde de şarap açtırdık, tabii o zamanlar anlamıyoruz hiç rastgele seçtim bir tane. O gece bitiremedik, bizim için sakladılar ertesi akşam da içtik, böyle bir imkan çok hoşuma gitti doğrusu. Geçenlerde içtiğimiz neydi diye bakınca bir Chianti Classico olduğunu görüp oh be 100 doları hiç değilse bir chianti’ye vermişiz dedim 🙂
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Akşam 17.30-19.00 arası havuz başında happy hour oluyordu, bir içki alana aynısından bir tane bedava. Barmen hiçbir şeyden kısmıyor, öyle Türkiye’deki gibi dandik alkol falan kullanılmıyor, votkaysa smirnoff, tekilaysa olmeca… Biz tabii akşamları havuz başından ayrılmadık. Kokteyller 10-12 $ bira ise 8$’dı.
Havuz sonsuzluk havuzu şeklinde yapıldığından ben bayıldım, içinin taşları da siyahtı ayrı bir havası vardı. Merak etmeyin denize doyduk havuza da merakımızdan girdik. Havuzda takıldığımız 3 akşamda da yağmur yağdı, birinde yağmur yeni başlarken havuzda yüzdük çok keyifliydi. En enteresan olanı yağmur yağarken tam suyun hizasından damlaların suya çarptığında yarattığı şekli izlemekti.
Gitmeden önce en çok yağmur için endişelendim. Sürekli hava durumuna bakıyorum ve her günü yağmurlu gösteriyor her gün moralim daha da bozuluyordu. Ancak şansımıza asıl yüzdüğümüz saatlerde hiç yağmur yağmadı akşam üzeri ve gece yağdı. Hatta gökkuşağı bile gördük. 🙂 Hava hiç soğuk olmuyor, gece üşümezsiniz kalın şeyler almayın.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Eğer bir kez daha gidebilsem plajda başbaşa yemek yemeği isterdim, bir tek onu yapmadığım için pişmanım.
Belki 10. yılımızda tekrar gideriz diye düşünüyorum.
Biz 5 gün 4 gece kaldık ve tur şirketine 5000 euro gibi bir ödeme yaptık. Tatil boyunca içtiğimiz ekstralar ve masajlarla birlikte ekstra bir 500 dolar daha harcadık.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Yazıyı yazarken seneler önce bir belgeselde Maldivler’i izlediğimi ve ben balayında buraya gideceğim dediğimi hatırladım.
Birkaç not daha:
  • Bizden vize istemiyorlar.
  • Müslüman bir ülke ve vatandaşlarının içki içmesi yasak. Sadece otellerde kalanlara içki servisi var.
  • Kesinlikle içki sokamıyorsunuz. Ülkeye girişte valizler tarayıcıdan geçiyor. Yanılıp da duty free’den alkol alıp gitmeyin.
  • Tatiliniz boyunca sizinle ilgilenecek birisi olacak demişlerdi bize, ona iyi bahşiş verin dibinizden ayrılmaz dendi. Çocuğa 50 dolar bayıldık sonra bir daha tatil boyunca çocuğu görmedik. 🙂
Bir de size bir belgesel tavsiye etmek istiyorum. Biz bunu birkaç ay önce Discovery Channel’da izlemiştik yanılmıyorsam. Maldivler’deki çöplerin nereye döküldüğünü hiç düşündünüz mü? Aşağıdaki linkten bakabilirsiniz: TV’de izledikten sonra  içimiz cız etti açıkçası.

One thought on “Maldivler 2”